OBCHODNÍ PODMÍNKY
ŽIVA Rakytník
I.
Základní
ustanovení
1.
Tyto všeobecné obchodní podmínky (dále jen
„obchodní podmínky“) jsou vydané dle § 1751 a násl. zákona č. 89/2012
Sb., občanský zákoník (dále jen „občanský zákoník“) firmou ing. Aleš
Novák
- se sídlem:
Hlavní 39, Malé Kyšice, 273 51
- identifikační číslo: 48694118
- pro prodej zboží prostřednictvím on-line obchodu
umístěného na internetové adrese: www.zivarakytnik.cz
- bankovní spojení: 2600361693/2010
- e-mail: [email protected]
- tel: 724 400 286
- (dále jen „prodávající“)
2.
Tyto obchodní podmínky upravují vzájemná
práva a povinnosti prodávajícího a fyzické osoby, která uzavírá kupní smlouvu
mimo svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, nebo v rámci své
podnikatelské činnosti (dále jen: „kupující“) prostřednictvím webového
rozhraní umístěného na webové stránce dostupné na internetové adrese
zivarakytnik.cz (dále jen „internetový obchod“).
3.
Ustanovení obchodních podmínek jsou
nedílnou součástí kupní smlouvy. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají
přednost před ustanoveními těchto obchodních podmínek.
4.
Tyto obchodní podmínky a kupní smlouva se
uzavírají v českém jazyce
II.
Informace o
zboží a cenách
1.
Informace o zboží, včetně uvedení cen
jednotlivého zboží a jeho hlavních vlastností jsou uvedeny u jednotlivého zboží
v katalogu internetového obchodu. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z
přidané hodnoty, všech souvisejících poplatků a nákladů za vrácení zboží, jestliže
toto zboží ze své podstaty nemůže být vráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny
zboží zůstávají v platnosti po dobu, po kterou jsou zobrazovány
v internetovém obchodě. Toto ustanovení nevylučuje sjednání kupní smlouvy
za individuálně sjednaných podmínek.
2.
Veškerá prezentace zboží umístěná v
katalogu internetového obchodu je informativního charakteru a prodávající není
povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží.
3.
V internetovém obchodě jsou zveřejněny
informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží. Informace o
nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené v internetovém obchodě
platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky.
4.
Případné slevy z kupní ceny zboží
nelze navzájem kombinovat, nedohodne-li se prodávající s kupujícím jinak.
III.
Objednávka
a uzavření kupní smlouvy
1.
Náklady vzniklé kupujícímu při použití
komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy
(náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory), nejsou navyšovány
dodatečnými poplatky a hradí se na vrub kupujícího.
2.
Kupující provádí objednávku zboží
vyplněním objednávkového formuláře v internetovém obchodě.
3.
Při zadávání objednávky si kupující vybere
zboží, počet kusů zboží, způsob platby a doručení.
4.
Před odesláním objednávky je kupujícímu
umožněno kontrolovat a měnit údaje, které do objednávky vložil. Objednávku
odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Odeslat objednávku“. Údaje
uvedené v objednávce jsou prodávajícím považovány za správné. Podmínkou
platnosti objednávky je vyplnění všech povinných údajů v objednávkovém
formuláři a potvrzení kupujícího o tom, že se seznámil s těmito obchodními
podmínkami.
5.
Neprodleně po obdržení objednávky zašle
prodávající kupujícímu potvrzení o obdržení objednávky na emailovou adresu,
kterou kupující při objednání zadal. Toto potvrzení je automatické a nepovažuje
se za uzavření smlouvy. Kupní smlouva je uzavřena až po přijetí objednávky
prodávajícím. Oznámení o přijetí objednávky je doručeno na emailovou adresu kupujícího.
6.
V případě, že některý z požadavků
uvedených v objednávce nemůže prodávající splnit, zašle kupujícímu na jeho
emailovou adresu pozměněnou nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový
návrh kupní smlouvy a kupní smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením
kupujícího o přijetí této nabídky prodávajícímu na jeho emailovou adresu
uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
7.
Všechny objednávky přijaté prodávajícím
jsou závazné. Kupující může zrušit objednávku, dokud není kupujícímu doručeno
oznámení o přijetí objednávky prodávajícím. Kupující může zrušit objednávku
telefonicky na telefonní číslo nebo email prodávajícího uvedený v těchto
obchodních podmínkách.
8.
V případě, že došlo ke zjevné
technické chybě na straně prodávajícího při uvedení ceny zboží v internetovém
obchodě, nebo v průběhu objednávání, není prodávající povinen dodat
kupujícímu zboží za tuto zcela zjevně chybnou cenu ani v případě, že
kupujícímu bylo zasláno automatické potvrzení o obdržení objednávky podle
těchto obchodních podmínek. Prodávající informuje kupujícího o chybě bez
zbytečného odkladu a zašle kupujícímu na jeho emailovou adresu pozměněnou
nabídku. Pozměněná nabídka se považuje za nový návrh kupní smlouvy a kupní
smlouva je v takovém případě uzavřena potvrzením o přijetí kupujícím na
emailovou adresu prodávajícího.
IV.
Odstoupení
od smlouvy
1.
Kupující, který uzavřel kupní smlouvu mimo
svoji podnikatelskou činnost jako spotřebitel, má právo od kupní smlouvy
odstoupit.
2.
Lhůta pro odstoupení od smlouvy činí 14
dnů
- ode dne převzetí zboží,
- ode dne převzetí poslední dodávky zboží, je-li
předmětem smlouvy několik druhů zboží nebo dodání několika částí
- ode dne převzetí první dodávky zboží, je-li
předmětem smlouvy pravidelná opakovaná dodávka zboží.
3.
Pro dodržení lhůty pro odstoupení od
smlouvy musí kupující odeslat prohlášení o odstoupení ve lhůtě pro odstoupení od smlouvy.
4.
Odstoupení od kupní smlouvy zašle kupující
na emailovou nebo doručovací adresu prodávajícího uvedenou v těchto
obchodních podmínkách. Prodávající potvrdí kupujícímu bezodkladně její přijetí .
5.
Kupující, který odstoupil od smlouvy, je
povinen vrátit prodávajícímu zboží do 14 dnů od odstoupení od smlouvy
prodávajícímu. Kupující nese náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
6.
Odstoupí-li kupující od smlouvy, vrátí mu
prodávající bezodkladně, nejpozději však do 14 dnů od odstoupení od smlouvy,
všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho přijal, a to
domluveným způsobem, zejména způsobem, kterým prostředky přijal. Prodávající
vrátí kupujícímu přijaté peněžení prostředky jiným způsobem jen tehdy, pokud s
tím kupující souhlasí a pokud mu tím nevzniknou další náklady.
7.
Jestliže kupující zvolil jiný, než
nejlevnější způsob dodání zboží, který prodávající nabízí, vrátí prodávající
kupujícímu náklady na dodání zboží ve výši odpovídající nejlevnějšímu
nabízenému způsobu dodání zboží.
8.
Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy,
není prodávající povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve,
než mu kupující zboží předá nebo prokáže, že zboží prodávajícímu odeslal.
9.
Zboží musí vrátit kupující prodávajícímu
nepoškozené, neopotřebené a neznečištěné a je-li to možné, v původním obalu.
Nárok na náhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně
započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
10.
Prodávající je oprávněn odstoupit od kupní
smlouvy z důvodu vyprodání zásob, nedostupnosti zboží, anebo když výrobce,
dovozce anebo dodavatel zboží přerušil výrobu nebo dovoz zboží. Prodávající
bezodkladně informuje kupujícího prostřednictví emailové adresy uvedené v
objednávce a vrátí ve lhůtě 14 dnů od oznámení o odstoupení od kupní smlouvy
všechny peněžní prostředky včetně nákladů na dodání, které od něho na základě
smlouvy přijal, a to stejným způsobem, popřípadě způsobem určeným kupujícím.
V.
Práva
z vadného plnění
1.
Prodávající odpovídá kupujícímu, že zboží
při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že v době, kdy
kupující zboží převzal:
- má zboží vlastnosti, které si strany ujednaly, a
chybí-li ujednání, má takové vlastnosti, které prodávající nebo výrobce
popsal nebo které kupující očekával s ohledem na povahu zboží a na základě
reklamy jimi prováděné,
- se zboží hodí k účelu, který pro jeho použití
prodávající uvádí nebo ke kterému se zboží tohoto druhu obvykle používá,
- zboží odpovídá jakostí nebo provedením smluvenému
vzorku nebo předloze, byla-li jakost nebo provedení určeno podle
smluveného vzorku nebo předlohy,
- je zboží v odpovídajícím množství, míře nebo
hmotnosti a
- zboží vyhovuje požadavkům právních předpisů.
2.
Projeví-li se vada v průběhu šesti měsíců
od převzetí zboží kupujícím, i při dodržení předepsaných skladovacích podmínek,
má se za to, že zboží bylo vadné již při převzetí. Kupující je oprávněn
uplatnit právo z vady, která se vyskytne u spotřebního zboží v době
dvanácti měsíců od data výroby. Toto ustanovení se nepoužije u zboží
prodávaného za nižší cenu na vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána, na
opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u použitého zboží na
vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při
převzetí kupujícím, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.
3.
V případě výskytu vady může kupující
prodávajícímu předložit reklamaci a požadovat:
- výměnu za nové zboží,
- odstoupit od smlouvy.
4.
Kupující má právo odstoupit od smlouvy,
- pokud má zboží podstatnou vadu,
- pokud nemůže věc řádně užívat pro opakovaný
výskyt vady nebo vad po výměně,
5.
Prodávající je povinen přijmout reklamované
vadné zboží v místě podnikání. Prodávající je povinen kupujícímu vydat písemné
potvrzení o tom, kdy kupující právo uplatnil, co je obsahem reklamace a jaký
způsob vyřízení reklamace kupující požaduje, jakož i potvrzení o datu a způsobu
vyřízení reklamace, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
6.
Prodávající nebo jím pověřený pracovník
rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do
této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby
potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být
vyřízena bezodkladně, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud
se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Marné uplynutí této lhůty
se považuje za podstatné porušení smlouvy a kupující má právo od kupní smlouvy
odstoupit. Za okamžik uplatnění reklamace se považuje okamžik, kdy dojde projev
vůle kupujícího (uplatnění práva z vadného plnění) prodávajícímu.
7.
Prodávající písemně informuje kupujícího o
výsledku reklamace.
8.
Právo z vadného plnění kupujícímu
nenáleží, pokud kupující před převzetím věci věděl, že věc má vadu, anebo pokud
kupující vadu sám způsobil.
9.
V případě oprávněné reklamace má kupující
právo na náhradu účelně vynaložených nákladů vzniklých v souvislosti s
uplatněním reklamace. Toto právo může kupující u prodávajícího uplatnit ve
lhůtě do jednoho měsíce po uplynutí záruční doby.
10.
Volbu způsobu reklamace má kupující.
11.
Práva a povinnosti smluvních stran ohledně
práv z vadného plnění se řídí § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161
až 2174 občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně
spotřebitele.
12.
Další práva a povinnosti stran související
s odpovědností prodávajícího za vady upravuje reklamační řád
prodávajícího.
VI.
Doručování
1.
Smluvní strany si mohou veškerou písemnou
korespondenci vzájemně doručovat prostřednictvím elektronické pošty.
2.
Kupující doručuje prodávajícímu
korespondenci na emailovou adresu uvedenu v těchto obchodních podmínkách.
Prodávající doručuje kupujícímu korespondenci na emailovou adresu uvedenou
v jeho objednávce.
VII.
Mimosoudní řešení
sporů
1.
K mimosoudnímu řešení spotřebitelských
sporů z kupní smlouvy je příslušná Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská
567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa:
https://adr.coi.cz/cs. Platformu pro řešení sporů on-line nacházející se na
internetové adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr je možné využít při
řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím z kupní smlouvy.
2.
Evropské spotřebitelské centrum Česká
republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa:
http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení
Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o
řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č.
2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů
on-line).
3.
Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na
základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své
působnosti příslušný živnostenský úřad. Česká obchodní inspekce vykonává ve
vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním zákona č. 634/1992 Sb.,
o ochraně spotřebitele.
VIII.
Závěrečná
ustanovení
1.
Veškerá ujednání mezi prodávajícím a
kupujícím se řídí právním řádem České republiky. Pokud vztah založený kupní
smlouvou obsahuje mezinárodní prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí
právem České republiky. Tímto nejsou dotčena práva spotřebitele vyplývající z
obecně závazných právních předpisů.
2.
Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu
vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1826 odst. 1 písm. e)
občanského zákoníku.
3.
Všechna práva k webovým stránkám
prodávajícího, zejména autorská práva k obsahu, včetně rozvržení stránky,
fotek, filmů, grafik, ochranných známek, loga a dalšího obsahu a prvků, náleží
prodávajícímu. Je zakázáno kopírovat, upravovat nebo jinak používat webové
stránky nebo jejich část bez souhlasu prodávajícího.
4.
Prodávající nenese odpovědnost za chyby
vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do internetového obchodu nebo v důsledku
jeho užití v rozporu s jeho určením. Kupující nesmí při využívání internetového
obchodu používat postupy, které by mohly mít negativní vliv na jeho provoz a
nesmí vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit
neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další
součásti tvořící internetový obchod a užívat internetový obchod nebo jeho části
či softwarové vybavení takovým způsobem, který by byl v rozporu s jeho určením
či účelem.
5.
Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí
změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.
6.
Kupní smlouva včetně obchodních podmínek
je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.
7.
Znění obchodních podmínek může prodávající
měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá
po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.
V Malých Kyšicích dne 24.
listopadu 2020